מה זה דף נחיתה?
דף נחיתה הוא עמוד אתר יחיד שבו מפנים את כל האמצעים לעבר מטרה אחת יחידה: המרה.
ההמרה יכולה להשתנות בהתאם לצרכי העסק: השאירו פרטים! רכשו את הקורס! הוסיפו את המייל שלכם לרשימת דיוור! ועוד ועוד ועוד…
בעוד שסוג המטרות יכול להשתנות בין דף נחיתה אחד לאחר, מטרת דף הנחיתה תמיד תישאר זהה, המרת הגולש בעמוד לליד המתעניין במוצר או בשירות.
רק כדי להבין את רמת היעילות של דפי נחיתה – מחקרים בתחום בניית האתרים מראים ששיעור ההמרה הממוצע בדפי נחיתה עומד על כ-2.35% ויכול להגיע לעד 5.31% בדפי נחיתה מעולים.
ובמילים פשוטות במקום סטטיסטיקות?
דף נחיתה יכול לעזור לכם לעשות את הקפיצה מ-10 לידים חודשיים ל-23-54 לידים חודשיים. או מ-100 ל-300, ולעשות קפיצה משמעותית בעסק מבחינת היכולת להפוך יותר לקוחות מתעניינים ללידים חמים.
3 מרכיבים מבדלים של דף נחיתה לעומת אתר:
• הוא קצר
• הוא ממוקד בהנעה לפעולה אחת ויחידה
• הוא מתפקד כנכס שיווקי בפני עצמו, ללא אפשרות ניווט לעמודים אחרים באתר
למה דף נחיתה כל-כך חשוב?
רק תחשבו לרגע על עצמכם בתוך העידן הדיגיטלי: אין סוף הצעות, אין סוף אפשרויות שמנסות לתפוס את הקשב שלכם, לחלקן אנחנו מתייחסים ואת חלקן מדפדפים הלאה, פשוט מתעלמים. אבל מה בדיוק קובע איזה הצעות יעברו את סף הקשב שלנו? המגמה הברורה בדיגיטל מראה שככל שהמסרים קצרים וברורים יותר, ככה יש סיכוי גדול יותר שיקבלו התייחסות. דף נחיתה מיועד להיות קצר, ענייני וממוקד המרה. ככה עוזר לוודא שההצעה של העסק שלכם תגיע לאוזניים של קהל היעד בהצלחה.
שימושים לדוגמא בדפי נחיתה:
• חברת נדל"ן תקים דף נחיתה עבור מכירת נכס ספציפי מכלל הנכסים שהיא מציעה
• מומחה לשיווק דיגיטלי יקים דף נחיתה לקורס הדיגיטלי החדש שלו בנושא "שיטות שיווק ב-2025"
• מאפרת כלות תתעניין בהקמת דף נחיתה עבור קורס איפור כלות חדש שהיא משיקה
• ואת/ה? בטח הגעתם לכאן כי אתם מתעניינים בבניית דף נחיתה שיציג את אחד השירותים שלכם אם אני מנחשת נכון.
אז למה קוראים לו דף "נחיתה"? כי אל הדף הזה תרצו להנחית קהל גולשים פוטנציאליים שמתעניינים בשירותים שלכם.
מה היתרונות של נחיתה?
-דף נחיתה מיועד למקד את תשומת לב הגולש
מה הכוונה? בניגוד לאתר, שלרוב מאופיין בעמודים רבים עם אפשרות לגלוש ביניהם ופוטנציאל להסחות דעת, דף נחיתה לא מאפשר מעבר בין העמודים וכל מטרתו היא מיקוד תשומת הלב של הגולש במסר מרכזי אחד, עם הנעה לפעולה מרכזית.
ככה בעצם אפשר להתאים את המסר בצורה ממוקדת לקהל היעד וכך לדייק את המסר בצורה מושלמת לקהל היעד אליו פונים.
לדוגמא: דף הנחיתה הזה שבניתי עבור DJ ASI-C ממוקד במסר אחד "הצגת קורס התקלוט שלו" עם הנעה לפעולה מרכזית "השאירו פרטים לקבלת מידע על הקורס" (לא תראו בעמוד שום התייחסות לשירות התקלוט שלו לאירועים).
-דף נחיתה עוזר להפוך יותר "לקוחות מתעניינים" ל"לקוחות משלמים"
או בטרמינולוגיה שיווקית: דף נחיתה עוזר לנו להמיר.
בני אדם מקבלים עשרות החלטות מדי יום באמצעות מנגנון המכונה "מנגון קבלת החלטות".
איך המנגנון עובד?
-כשיש עודף אפשרויות, המוח מתחיל לבצע ניתוחים – מה עדיף לי יותר? במה נכון לבחור? מה היתרונות והחסרונות של כל החלטה? התהליך הזה לוקח זמן, ובזבוז הזמן הזה עלול להוביל למה שנקרא "שיתוק החלטה" – ההחלטה שלא להחליט שום דבר כתוצאה מעומס מידע.
-כשיש רק אפשרות אחת – תהליך השיקול קצר, וקל יותר לקבל החלטה ולבצע פעולה.
חשבו על אתר כמו מעין שוק גדול ומלא בדוכנים, ההיצע גדול ומרשים, אבל הגולש המוקסם, עלול ללכת לאיבוד, ואולי יהיה לו קשה יותר למצוא בדיוק את הפתרון שעונה על צרכיו. אם ככה, את דף הנחיתה נוכל להקביל לחנות ייעודית שמוכרת בדיוק את המוצר או השירות שהלקוח מחפש, במצב כזה, לגולש יש פחות איפה להתבלבל, פחות זמן לבזבז בגלישה, וקל יותר להפוך אותו מלקוח מתעניין ללקוח משלם.
האם אני צריך/ה דף נחיתה?
אני ממליצה לבחון את עצמכם עם ארבעת השאלות הבאות:
-האם אתם מחזיקים מוצר או שירות שהייתם רוצים לקדם במיוחד?
-האם אותו מוצר או שירות פונה לקהל יעד "ממוקד"?
-האם האתר שלי מציג מגוון רב של שירותים/מוצרים?
-האם אתם משתמשים בקמפיינים בסושיאל מדיה שמפנים לקבלת מידע נוסף באתר?
לא מספיק רק "דף נחיתה", אנחנו רוצים דף נחיתה ממיר. אז איך עושים את זה נכון?
אלו שלושת החוקים שלי ליצירת דף נחיתה ממיר שמשרת את צרכי העסק:
1. עיצוב מניע לפעולה
מבחינתי עיצוב זה לא רק יופי ואסתטיקה – אני משתמשת בעקרונות עיצוביים כדי למשוך את תשומת הלב של הגולשים למקום הנכון.
2.מסר מניע לפעולה
אני תמיד ממליצה להתחיל דווקא מהסוף – מה נרצה לגרום ללקוחות פוטנציאליים לעשות? להירשם? לרכוש? להצטרף לרשימת דיוור? ואת כל הטקסט בדף הנחיתה לכתוב לשם הנעה למטרה הזו.
3.חווית משתמש מניעה לפעולה
חווית המשתמש היא רמת הנוחות והקלות שהגולש מרגיש בזמן שהוא גולל בדף הנחיתה – בדף נחיתה חשוב לי במיוחד לוודא שחווית הגלישה מעולה – האם קל לו לעבור בין התכנים השונים בדף? האם הטקסט קריא? האם הדף עולה במהירות? אלו אלמנטים שיכולים להכריע בין גולש שנוטש לגולש שמשאיר פרטים.
לסיכום – למה אתם *צריכים* דף נחיתה?
כי אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם יגיע לדף הנחיתה, הוא יראה מיד בדיוק את המידע הרלוונטי לו – מה הוא יקבל, כמה זה עולה, ואיך להירשם – בלי הסחות דעת מיותרות שעלולות לגרום לו לעזוב את הדף לפני שהשלים את הרכישה.
במילים פשוטות – דרך מעולה עבור בעלי עסקים למשוך יותר לקוחות משלמים.