למה בכלל אתר אינטרנט?

כבונת אתרים, לא כל מה שנראה לי מובן מאליו, מובן לאחרים. כך יוצא שכ-X פעמים בשנה אני נשאלת את השאלה המובנת מאליה מבחינתי "למה בכלל לבנות אתר?" – הרי יש ערוצי שיווק בסושיאל מדיה: אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, X (טוויטר), טיקטוק. הרי יש ניוזלטרים עם רשימות דיוור, ויש חבר מביא חבר ושיווק מפה לאוזן. אז מה […]

כבונת אתרים, לא כל מה שנראה לי מובן מאליו, מובן לאחרים. כך יוצא שכ-X פעמים בשנה אני נשאלת את השאלה המובנת מאליה מבחינתי "למה בכלל לבנות אתר?" – הרי יש ערוצי שיווק בסושיאל מדיה: אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, X (טוויטר), טיקטוק. הרי יש ניוזלטרים עם רשימות דיוור, ויש חבר מביא חבר ושיווק מפה לאוזן. אז מה הערך של אתר בתוך עולם רווי ערוצים שיווקיים? הכתבה הזו נכתבה במטרה לפרק לגורמים את שאלת העל הזו, ולהסביר אותה לעומק אחת ולתמיד.

אתר מהווה מקום אחד שמרכז את כל העשייה שלכם
כל הדרכים מובילות לאתר ולא סתם – אתר הוא נכס שיווקי שמהווה One stop shop דיגיטלית.
בעוד שברשתות המסרים חייבים לעבור בזריזות כדי לתפוס את הקשב של לקוח הפוטנציאלי, באתר יש הזדמנות "להעמיק את הקשר". כך בעמוד אתר שלם או דף נחיתה, אפשר לתת את המידע המלא על השירות או המוצר שלכם, בתוספת תמונות, סרטונים, עדויות לקוחות, וכל פיסת תוכן שתתמוך בהסברה ושיווק.
מבחינת התנהגות צרכנית, גולשים באתרים רגילים ומוכוונים "להתעמק ולשוטט", וזאת בניגוד לרשתות החברתיות שבהן מורגלים בעיקר לגלול. כך שבעוד שבג'ונגל הסושיאלי התחרות על לקוח פוטנציאלי קשה ומאתגרת, באתר יש לכם הזמנות להעמקת הקשר – או במילים פשוטות יותר, להמיר את ה"לקוח המתעניין" ל"לקוח פונה".
אגב – אני ממש לא אומרת בכך שאין צורך ברשתות חברתיות (להפך), אלא ממליצה להבין שאתר הוא חלק אינטגרלי במאמצי השיווק, בעל תפקיד מוגדר במשפך השיווקי, ומהווה יעד אידיאלי להפניות מערוצי הסושיאל השונים. בנוסף, האתר מאפשר ריכוז וניהול מסודר של לידים.

אתר הוא תעודת הזהות המקצועית שלכם
כשמישהו שומע על העסק שלכם, מה הדבר הראשון שהוא יעשה? נכון – יחפש אתכם בגוגל. האתר שלכם הוא החלון הראשי דרכו העולם מכיר את העסק שלכם, והרושם הראשוני הזה קריטי.
אתר מקצועי:
מייצר אמינות מיידית עם לקוחות פוטנציאליים
מבדל אתכם ממתחרים שאין להם נוכחות דיגיטלית מקצועית
מאפשר לכם לשלוט במסר ובסיפור שאתם רוצים לספרמציג את העבודות/השירותים/המוצרים הטובים ביותר שלכם
נותן במה להמלצות ולחוות דעת של לקוחות מרוצים
חשבו על זה כך: אם הרשתות החברתיות הן כמו "שיחות יומיומיות עם לקוחות", האתר הוא המשרד המפואר שלכם – – המקום בו אתם מארחים לקוחות חשובים לפגישת מכירה. על פי ההקבלה הזו, בוודאי תרצו שמהשרד בו אתם – מארחים יהיה מזמין וייצג אתכם בכבוד.
בעולם של היום, להחזיק אתר זה לא מותרות אלא סטנדרט של ממש וחוסר באתר עלול לעורר שאלות מהן תרצו להימנע לגבי הרצינות והמקצועיות של העסק שלכם.

אתר מאפשר לכם קידום בחינם ב-Google
אולי שמעתם פעם על "האלגוריתם של גוגל", אותו יצור לא ברור ומוגדר, הוא למעשה אלגוריתם שסורק אתרים, והאחראי לכך שבסופו של יום, כאשר אנחנו מגגלים את שורת החיפוש "השווארמה הכי טובה בתל אביב" – אנחנו מגיעים, כן, למספר תוצאות חיפוש רלוונטיות המוכנות לספק את הרצון שלנו.
איך אותן תוצאות חיפוש הגיעו לשם? בזכות סקירה בלתי פוסקת של כלל האתרים ברשת!
האלגוריתם של גוגל עובד על סריקת "מונחי חיפוש", כך שאם שם העסק או המותג שלכם לא מוזכר ברחבי האינטרנט, אתם מפספסים גישה ישירה לתוכן שיווקי חינמי לחלוטין.

אתר הוא הזדמנות להכרות מעמיקה עם קהל היעד שלכם
אתר עסקי הוא הרבה יותר מאשר נוכחות דיגיטלית – הוא כלי אסטרטגי להבנת הלקוחות שלכם. ככל שההיכרות עם קהל היעד עמוקה יותר, כך הצמיחה העסקית מהירה ומדויקת יותר. באמצעות כלי ניתוח מתקדמים כמו Google Analytics, אתר מאפשר לכם לאסוף תובנות קריטיות: מי הם המבקרים שלכם, מאיפה הם מגיעים, כמה זמן הם מבלים בכל עמוד, ואילו מוצרים או שירותים מעניינים אותם במיוחד. המידע הזה מהווה מצפן לצמיחה עסקית המאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות ולכוון את האסטרטגיה השיווקית והעסקית שלכם בדיוק לצרכי הלקוחות.
אתר הוא ערוץ שיווקי בבעלות מלאה שלכם
בעוד הרשתות החברתיות מציעות במה שיווקית רחבה, אפשר לחשוב עליהן מבחינת בעלות כעל "דירה שכורה" – בכל רגע נתון בעל הבית יכול לשנות את הכללים, ואתם תשארו בלי גישה לערוצים השיווקיים שלכם ולקהל הלקוחות שלכם. לעומת זאת, אתר בפלטפורמת וורדפרס הוא "בית משלכם": נכס דיגיטלי שבבעלותכם המלאה, עליו אתם שולטים באופן בלעדי.

המציאות כבר הוכיחה לצערי שזו לא סוגיה תיאורטית: חסימת חשבונות, שינויי מדיניות פתאומיים, ופריצות אבטחה הם איומים ממשיים על ערוצי השיווק ברשתות החברתיות. רק תחשבו על התסריט הבא: בוקר אחד אתם מתעוררים לגלות שכל התוכן שבניתם במשך שנים, יחד עם הקשר היומיומי עם הלקוחות שלכם – פשוט נעלם. אתר עסקי הוא הביטוח שלכם מפני תרחיש כזה. הוא מעניק לכם עצמאות דיגיטלית מלאה ושליטה מוחלטת על הנכסים השיווקיים שלכם.

מסכמים
כמו שהספקנו להבין, גם בעידן הרשתות החברתיות, אתר אינטרנט הוא נכס אסטרטגי חיוני לכל עסק. עם זאת, חשוב להבין שלא כל אתר הוא אתר טוב – אתר שאינו מקצועי או אינו מותאם לצרכי העסק עלול לפגוע בתדמית שלכם ולהרחיק לקוחות פוטנציאליים. עוד על "איך בונים אתר מקצועי" אפשר לקרוא כאן, מוזמנים ללחוץ.

מתכננים לבנות אתר
היי, אני גיה, מעצבת ומפתחת אתרים. תהליך בניית האתר משלב מקצועיות, יצירתיות וחוויית משתמש מדויקת. מהבנת הצרכים של הלקוח ועד להשקה מוצלחת, אני מספקת ליווי אישי, חשיבה מחוץ לקופסה, מענה מהיר ותמיכה מתמדת לאורך כל הדרך.

למה בכלל אתר אינטרנט?

כבונת אתרים, לא כל מה שנראה לי מובן מאליו, מובן לאחרים. כך יוצא שכ-X פעמים בשנה אני נשאלת את השאלה המובנת מאליה מבחינתי "למה בכלל לבנות אתר?" – הרי יש ערוצי שיווק בסושיאל מדיה: אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, X (טוויטר), טיקטוק. הרי יש ניוזלטרים עם רשימות דיוור, ויש חבר מביא חבר ושיווק מפה לאוזן. אז מה […]

מתכננים לבנות אתר
היי, אני גיה, מעצבת ומפתחת אתרים. תהליך בניית האתר משלב מקצועיות, יצירתיות וחוויית משתמש מדויקת. מהבנת הצרכים של הלקוח ועד להשקה מוצלחת, אני מספקת ליווי אישי, חשיבה מחוץ לקופסה, מענה מהיר ותמיכה מתמדת לאורך כל הדרך.

Scroll to Top